تنظیم وکالت‌نامه

برای کارهایی که در ایران باید به انجام برسند مثل خرید و فروش ملک، رسیدگی به امور ملکی، امور طلاق و ازدواج و هر کار حقوقی دیگر، که نمی‌توانید در ایران حضور پیدا کنید میوانید به وکیل پایه یک دادگستری وکالت خود را بدهید تا پیگیر امور شما در ایران شود.برای اینکار نیاز هست که از طریق سامانه میخک به وکیل مورد نظرتان وکالت برای امور حقوقی که قصد انجام آن را در ایران دارید بدهید.

خدمات موسسه حقوقی عرشی در سامانه میخک

سامانه میخک چیست؟

سامانه میخک خلاصه نام خدمات مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی است و برای اسنادی که نیاز به تائید وزارت امور خارجه و نمایندگی‌های آن در داخل کشور یا خارج از کشور هستند بوجود آمده است. سامانه میخک به امور مختلفی از جمله امور سجلی، دانشگاهی، درخواست گذرنامه و پاسپورت، استعلام گواهینامه، ثبت مدارک پزشکی، ثبت طلاق و ازدواج و … رسیدگی می‌شود.

نحوه ثبت نام در سامانه میخک چگونه است؟

برای ورود و ثبت نام در سامانه میخک ابتدا باید وارد سایت میخک شوید و به قسمت ثبت نام یا ورود بروید. در این مقاله به طور کامل راهنمای ثبت نام در سامانه میخک را برای شما آماده کردیم.

امکانات سامانه میخک چیست؟

با استفاده از سایت میخک می‌توان مواردی از قبیل درخواست شناسنامه، ثبت ازدواج، ثبت طلاق، امور مربوط به گذرنامه، امور دانشجویی و… را انجام داد.

به کمک سامانه میخک چه اموری را می توان انجام داد؟

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه میخک

مراحل ثبت نام در سامانه میخک

در ابتدا آدرس سامانه میخک را وارد می‌کنید و وارد بخش ثبت نام می‌شوید. سپس کد ملی و آدرس ایمیل‌تان را وارد کرده و وارد قسمت پروفایل می‌شوید.

بعد از آن باید اطلاعات شخصی خود مانند نام و نام خانوادگی، کشور محل تولد و محل صدور شناسنامه، شغل، تحصیلات و نام پدر را وارد نمایید. سپس باید اطلاعات محل سکونت فعلی خود مانند کشور، شهر، آدرس و کد پستی را وارد سیستم نمایید.

بعد باید اطلاعات مربوط به اقامت خود را مانند نوع اقامت، کشور اقامت و تاریخ آن را تکمیل نموده و راه‌های ارتباطی مانند تلفن تماس ثابت، همراه و ایمیلتان را وارد سیستم کنید.

در این مرحله پیش نمایشی از اطلاعاتی که وارد کردید را مشاهده می‌کنید. بهتر است به صورت دقیق بررسی‌شان کرده و اطلاعات را به تائید برسانید.

ثبت وکالت نامه در سامانه میخک

بعد از انجام مراحل ثبت نام سامانه میخک می‌توانید اموری که قصد انجامش دارید را انتخاب کنید. در این قسمت ما ثبت وکالت نامه در سامانه میخک را توضیح می‌دهیم.

برای اینکار وقتی ثبت نام شما به صورت کامل انجام شد می‌توانید گزینه ثبت وکالت نامه یا تصدیق امضا را انتخاب کنید. بعد نوع وکالت نامه را باید وارد کنید که بعد از انتخاب هر کدام متن مربوط به وکالت نامه با شرح اختیارات وکیل را برایتان نمایش می‌دهد.

برای مثال وکالت نامه ازدواج با موکل مرد یا زن، وکالت‌نامه امور اداری یا اقامه دعوی. بعد برای قسمت نمایندگی باید جایی را که می‌خواهید برای تائید وکالت‌نامه مراجعه کنید را وارد کنید(توجه داشته باشید ک باید یکی از نمایندگی‌های مورد تائید جمهوری اسلامی ایران باشد) باید در این قسمت با دقت زیاد متن وکالت‌نامه را مطالعه کنید و حدود اختیارات را به صورت دقیق مشخص کنید. می‌توان از متن پیش فرض خود سامانه استفاده کرد یا با اطلاعات شخصی خود کادر را پرکرد.

دریافت کد رهگیری

بعد از ثبت نام در سامانه میخک در این قسمت باید رسید یا کد رهگیری را به آدرس نمایندگی کنسولگری ببرید و بعد از تائید میتوانید برگه تائید شده با مهر برجسته را دریافت کنید. در صورت نیاز برگه کپی برابر اصل شده وکالت نامه‌تان به شهر یا کشور انتخابی به دست وکیل یا شخصی که در سامانه مشخص کردید ارسال می‌شود.

راهنمای ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک

نکات کاربردی در بارگذاری مدارک را برای راحت‌تر کردن کار شما در پروسه بارگذاری نام بردیم و در نهایت به صورت کامل مراحل ثبت وکالت‌نامه در سامانه میخک را بررسی کردیم. در صورتی که از هموطنان مقیم در خارج از کشور هستید و نیاز به متون وکالتنامه های مختلف هستید می توانید از طریق واتس اپ با ما در ارتباط باشید.

امور وکالت نامه در سامانه میخک

برای کارهایی که در ایران باید به انجام برسند مثل خرید و فروش ملک، رسیدگی به امور ملکی، امور طلاق و ازدواج و هر کار حقوقی دیگر، که نمی‌توانید در ایران حضور پیدا کنید میوانید به وکیل پایه یک دادگستری وکالت خود را بدهید تا پیگیر امور شما در ایران شود.برای اینکار نیاز هست که از طریق سامانه میخک به وکیل مورد نظرتان وکالت برای امور حقوقی که قصد انجام آن را در ایران دارید بدهید.

مدارک مورد نیاز برای دادن وکالت در سامانه میخک شامل اطلاعات کامل وکیل، اطلاعات موکل و متن وکالت با حدود اختیارات مشخص شده بین وکیل و موکل است.

در صورتی که نیاز به متن وکالتنامه های حوزه خانواده دارید، کافیست از طریق واتس اپ با دادسو در ارتباط باشید تا همکارانمان در واحد پاسخگویی به مشاوره های تلفنی دادسو برای شما متون وکالتانامه های طلاق و خانواده را برایتان ارسال کنند.

چه اموری در سامانه میخک انجام می‌شوند و چه مدارکی نیاز دارند؟

* امور مربوط به دانشگاه و امور دانشجویی و مدارک مورد نیاز برای این کار شامل این موارد هست:

کارت نظام وظیفه، کارت ملی، عکس پرسنلی، مدارک تحصیلی که تا امروز داشته اید، عکس از گذرنامه، صفحه‌ای که آخرین مهر خروج از ایران را دارد و مدارک مربوط به اقامت.

*امور شناسنامه‌ای (سجلات) که خود به چند دسته بندی تقسیم می‌شود که شامل امور ثبت ازدواج و طلاق، درخواست شناسنامه، گواهی فوت،گواهی عدم سوءپیشینه و گواهی تولد می‌شود.

 

ثبت طلاق در خارج از کشور

مدارک برای ثبت طلاق شامل عکس از همه صفحات شناسنامه و گذرنامه، مدارک اقامت، عکس از کارت ملی، ترجمه طلاقنامه محلی، تصویر مربوط به رای عدم امکان سازش دادگاه، همه صفحات سند ازدواج و عکس پرسنلی خانم و آقا می‌شود.

 

ثبت ازدواج در خارج از کشور

از آنجایی که همه قوانین برای ایرانیان خارج از کشور مشابه ایرانیان داخل کشور اجرا می‌شود، پس برای ازدواج هم اجازه پدر برای ازدواج دختر و در صورت فوت ایشان برگه فوت ضروری است.

مدارک دیگری مانند شناسنامه ها، عکس گدرنامه و کارت ملی، گواهی بهداشت، مدارک اقامت، عقدنامه شرعی و محلی نیز مورد نیاز است.

 

درخواست شناسنامه برای ایرانیان خارج از کشور

مدارک درخواست شناسنامه شامل تصاویر مربوط به صفحات شناسنامه والدین کودک یا قیم ایشان به همراه گواهی ولادت بین المللی کودک می‌شود. برای بقیه امور سجلی شناسنامه و کارت ملی، مدارک اقامتی و عکس پرسنلی مورد نیاز است.

 

تائید مدارک در سامانه میخک

بعد از بارگذاری مدارک در سامانه میخک باید این مدارک به تائید برسند تا بقیه امور انجام شود. برای اینکار باید بعد از آپلود مدارک به صورت حضوری به نمایندگی‌های مورد تایید وزارت امور خارجه مراجعه کنید.

خدمات اداری برای ایرانیان خارج از کشور بیشتر بخوانید: خدمات اداری برای ایرانیان خارج از کشور

 

مراحل ثبت وکالت نامه در سامانه میخک

ابتدا باید در قسمت پروفایل اطلاعات کامل خود را وارد کنید و حساب کاربری خود را تکمیل کنید. بعد به قسمت تائید اسناد در صفحه اول سایت مراجعه کنید و گزینه درخواست رضایت‌نامه یا وکالت‌نامه را انتخاب کنید.

در این قسمت باید به صورت کامل اطلاعات وکیل‌تان که قرار است در ایران به ایشان وکالت دهید را وارد کنید و نوع وکالت نامه را مشخص کنید.

با مشخص کردن نوع وکالت نامه شما حدود اختیارات وکیل را تعیین می‌کنید. مثلا برای انجام طلاق در ایران نوع وکالت نامه، وکالت در طلاق است.

بعد از کامل کردن اطلاعات یک کد رسیدگی یا کد پیگیری دریافت می‌کنید که همراه کد باید به نمایندگی‌های مورد تائید وزارت امور خارجه در شهر یا کشور سکونت خود بروید.

بعد از امضا و تائید وکالت‌نامه و تائید متصدی مربوطه در نمایندگی مورد تائید وزارت امور خارجه،این وکالت نامه در سیستم بارگذاری می‌شود و در صورت نیاز مورد استفاده مراجع در ایران قرار می‌گیرد.

برای اطمینان از بارگذاری مدارک و وکالت نامه می‌توانید به سایت میخک مراجعه کنید. در قسمت بررسی اصالت مدارک در پایین صفحه سایت با وارد کردن کد ملی و کد رهگیری خود وکالت‌نامه را تائید کنید.

تماس با ما

برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید